Hogy a táplálkozás hogyan befolyásolja a magas vérnyomást

hogy a táplálkozás hogyan befolyásolja a magas vérnyomást

A vérnyomásunkat számos tényező befolyásolhatja, az öröklött génjeinktől kezdve betegségeken pl.

7 lépés a Magas vérnyomás csökkentéséhez

A legtöbbünk számára azonban ez utóbbinak van a legnagyobb szerepe. Csökkentsd a sóbevitelt Az emberiség évezredek óta használja a sót az ételek ízesítésére.

Magas a vérnyomása? Nem a kávé és a só a legkárosabb!

A konyhasót alkotó elektrolitokra, a nátriumra és a kloridra szüksége van a szervezetünknek, többek között a folyadékegyensúly és az ez által meghatározott vérnyomás szabályozásához. A túlzott sóbevitel azonban felboríthatja ezt az egyensúlyt, ami a vérnyomás emelkedéséhez vezet.

A nemzetközi ajánlásokkal összhangban a magyar ajánlás szerint is 5 gramm kb. Fogyassz elegendő mennyiségű káliumot Csakúgy, mint a túlzott sóbevitel, az elégtelen káliumbevitel is hozzájárul a vérnyomás emelkedéséhez, mert a kálium is részt vesz a folyadékegyensúly, így a vérnyomás szabályozásában.

Táplálkozási hipertónia diéta

A megfelelő mennyiségű kálium fogyasztása elősegítheti a nátrium negatív hatásainak ellensúlyozását és a vérnyomás normál tartományban tartását. A zöldségek és gyümölcsök jó káliumforrások, ezért fogyassz belőlük minél többet és minél többfélét!

Nagyobb mennyiségű kálium található például a a spenótban, a brokkoliban, a sárgarépában a lencsében, a banánban, a kajszibarackban és a burgonyában is. Ugyanakkor vedd figyelembe, hogy a burgonya nem számít bele az egy napra ajánlott 5 adag zöldség- és gyümölcsmennyiségbe. Törekedj kiegyensúlyozott étrendre A són és káliumon kívül a vérnyomást egyéb tápanyagok is befolyásolhatják.

Életmód Az Egészségügyi Világszervezet kezdeményezésére óta ezen a napon hívják fel a figyelmet a legelterjedtebb, sokszor rejtve maradó krónikus betegség, a hipertónia veszélyeire, a megelőzés fontosságára és lehetőségeire. A magas vérnyomás betegség világszerte egymilliárd embert érint és évente 10 millió életet követel. A hipertónia nem gyógyítható, ezért gyógyszeres kezelésére van szükség. Ha elhanyagolják, a magas vérnyomás a szívizominfarktus és az agyi érkatasztrófák stroke egyik elsődleges okozója lehet, emellett komoly szerepe van a vesebetegségek, illetve a vakság kialakulásában is.

A kiegyensúlyozott étrend, amely különböző zöldségekben és gyümölcsökben gazdag, ám telített zsírt, szabad cukrot és azon belül hozzáadott cukrot és sót csak korlátozottan tartalmaz, hozzájárul a szervezet számára szükséges különféle tápanyagok biztosításához, az energiaegyensúly és az egészséges vérnyomás fenntartásához.

Tartsd a testtömeged a normál tartományban A testtömeg az egyik legfontosabb kockázati tényező a magas vérnyomás szempontjából.

magas vérnyomás hányinger és hányás esetén második fokú magas vérnyomás mi ez

A testsúly gyarapodásával párhuzamosan a szív terhelése is nő, ami gyakran jár együtt a vérnyomás növekedésével. A testtömegünket egymással is összefüggő biológiai, pszichológiai és környezeti tényezők komplex rendszere határozza meg, amely egyénenként eltérő.

Ezért van az, hogy egyesek számára nagyobb kihívás a fogyás és az egészséges testtömeg hosszú távú fenntartása.

Please wait while your request is being verified...

Fogyni alapvetően úgy lehet, ha kevesebb energiát viszünk be a szervezetünkbe, mint amennyit felhasználunk. Azonban fontos kiemelni, hogy azok az étrendek, melyek drasztikusan keveset tartalmaznak valamely tápanyagból pl. A szakszerűen összeállított, saját élethelyzetedhez illeszkedő és számodra leginkább követhető étrend kialakításához kérd dietetikus segítségét.

Legyél aktív A mozgásról számtalanszor bebizonyosodott, hogy a testnek és léleknek is jót tesz; pozitív hatással van a vérnyomásra is. A rendszeres testmozgás erősítheti a szívet, így annak kisebb erőfeszítést jelent a vér testbe való pumpálása, csökken az artériák terhelése, aminek a hatására csökken a vérnyomás is.

Please wait while your request is being verified...

A WHO ajánlása szerint hetente legalább perc mérsékelt testmozgásra pl. Ez megfelel heti 5-ször napi 30 perc mérsékelt mozgásnak.

magas vérnyomás elleni oltásokra adható vérnyomás emelés természetes módon

A mennyiség növelése további egészségügyi előnyökkel járhat. Ne dohányozz A dohányzás hatására az érfalakon kialakuló lerakódások miatt szűkül az artériák átmérője.

a magas vérnyomás stroke szövődményei magas pulzus csökkentése

Ez növeli a vérnyomást és elzáródásokat is hipertónia cikkek megelőzése, melyek a szívinfarktus és stroke kockázatát növelik. A dohányzásról való leszokás egyértelműen a legfontosabb életmódbeli változtatás az egészség hosszú távú megőrzésének szempontjából. Sok egyéb előnye mellett a füstmentes életmód a magas vérnyomás kialakulásának veszélyét is csökkenti.

Korlátozd az alkoholfogyasztásodat A hogy a táplálkozás hogyan befolyásolja a magas vérnyomást hasonlóan a túlzott alkoholfogyasztásnak is számos negatív egészségügyi hozadéka lehet, köztük a magas vérnyomás, ezért kerüld az alkoholos italok fogyasztását vagy csak alkalmanként, kis mennyiségben fogyassz belőlük.

Fontos információk